Nová verze Joomla 5.1.4
Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.4, společně s Joomla 4.4.8. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.
Phoca Cart - číslování faktur - MĚSÍČNĚ/ROČNĚ - FAKTURA na záladě statusu
08. dub 2020 10:47 #142103
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Odpověď od Bong
Moderátor
Na faktuře datum by datum splatnosti měl být zobrazen.
Kamkoli do textu si jej můžete dát pomocí proměnné {invoiceduedate}
Také si nastavte splatnost v Možnosti Phoca Cart - záložka Fakturace - Počet dní splatnosti faktury
Máte tam možnost nastavit i další parametry: Zobrazit rekapitulaci DPH (faktura), Zobrazit datum zdanitelného plnění
(faktura), Zobrazit věrnostní body (faktura),...
Kamkoli do textu si jej můžete dát pomocí proměnné {invoiceduedate}
Také si nastavte splatnost v Možnosti Phoca Cart - záložka Fakturace - Počet dní splatnosti faktury
Máte tam možnost nastavit i další parametry: Zobrazit rekapitulaci DPH (faktura), Zobrazit datum zdanitelného plnění
(faktura), Zobrazit věrnostní body (faktura),...
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
08. dub 2020 12:23 - 08. dub 2020 13:21 #142105
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
Odpověď od H13
Admin
Se splatností je to složitý. Splatnost (dny) se počítají na základě vystavení faktury.
A otázka je, co je správně.
a) zákazník objedná, je vytvořena objednávka, ale zatím ještě není vytvořena faktura - nastavit splatnost
nebo
b) zákazník objedná, je vytvořena objednávka, ale zatím ještě není vytvořena faktura - a protože není vystavena faktura - nejsou vůbec žádná data k faktuře (není číslo faktury, není splatnost, není datum zdanitelného plnění, není variabilní symbol - u variabilního symbolu je výjimka, protože v.s. může být sestaven z čísla objednávky, takže ten existovat už může)
Zatím to funguje ve variantě b) a jakákoliv změna může vytvořit začarovanej kruh.
Důležitým aspektem je taky možnost manuálního vložení informací a když už jsou u objednávky ty informace ohledně faktury uloženy, nemůžou se přepsat.
Příklad:
- faktura se vytváří až na základě statusu "dokončeno"
- vytvoří se objednávka se statusem "čekající", tak zatím není číslo faktury, ani další údaje o faktuře
- manuálně se vloží data k faktuře
- změní se status na "dokončeno" a v tuhle chvíli by se měla vytvořit faktura a další údaje, ale protože už to bylo vytvořeno manuálně, nelze to už měnit.
A to by mohl být i případ toho, že by se některý věci ohledně faktur vytvořily už dřív z objednávek - nešlo by už je přepsat při tvorbě faktury.
Příklad:
- faktura se vytváří až na základě statusu "dokončeno"
- vytvoří se objednávka se statusem "čekající", tak zatím není číslo faktury, ALE další údaje o faktuře už budou existovat - jako např. splatnost
- změní se status na "dokončeno", vytvoří se faktura, ale ostatní parametry faktury už nebudu změněny, protože už existují, a není možné to přepsat
Logicky by pak někdo mohl říct, proč se splatnost faktury vytvořila v době, kdy ještě nebyla vystavena a pak při vystavení už splatnost nebyla přepsána (nelze přepsat, protože se může jednat o manuální zadání)
Tedy máme tři parametry:
1) datum faktury
2) datum splatnosti faktury
3) datum zdanitelného plnění
Zatímco 1 a 3 jsou asi jasný, že ty se nastaví až v době vytvoření faktury, u 2) je to diskutabilní
Sice by na jednu stranu bylo dobrý zákazníky informovat o splatnosti už v době objednávky, na druhou stranu, splatnost se logicky vypočítává až od data vystavení faktury.
Osobně bych spíš asi volil to, že dokud nebude faktura vystavena, zákazník např. v mailu obdrží informaci všeobecnou. Např. že "Splatnost této objednávky je 30 dní", nebo podobně.
Samozřejmě by se dali udělat i další parametry, ale někde se to musí zastavit, protože s každým dalším parametrem může být požadavek na další a další parametry a můžeme se dostat do nekonečné smyčky parametrů, ve který se už nikdo nevyzná.
A na základě toho všeho je tedy proměnná {invoiceduedate} v době nevytvořené faktury prostě prázdná vyjma toho, že to někdo nenastavil manuálně. Manuálně se to dá vytvořit ještě před vytvořením faktury v editaci objednávky:
V případě, že se data manuálně neupraví, jsou automaticky vyplněna při změně statusu:
(zatímco order a receipt ID mají standarní autoincrement, číslo faktury se postupně vytváří od začátku dubna 2020 a do pořadí se počítají jen objednávky, jejichž status je např. 'Dokončeno')
A otázka je, co je správně.
a) zákazník objedná, je vytvořena objednávka, ale zatím ještě není vytvořena faktura - nastavit splatnost
nebo
b) zákazník objedná, je vytvořena objednávka, ale zatím ještě není vytvořena faktura - a protože není vystavena faktura - nejsou vůbec žádná data k faktuře (není číslo faktury, není splatnost, není datum zdanitelného plnění, není variabilní symbol - u variabilního symbolu je výjimka, protože v.s. může být sestaven z čísla objednávky, takže ten existovat už může)
Zatím to funguje ve variantě b) a jakákoliv změna může vytvořit začarovanej kruh.
Důležitým aspektem je taky možnost manuálního vložení informací a když už jsou u objednávky ty informace ohledně faktury uloženy, nemůžou se přepsat.
Příklad:
- faktura se vytváří až na základě statusu "dokončeno"
- vytvoří se objednávka se statusem "čekající", tak zatím není číslo faktury, ani další údaje o faktuře
- manuálně se vloží data k faktuře
- změní se status na "dokončeno" a v tuhle chvíli by se měla vytvořit faktura a další údaje, ale protože už to bylo vytvořeno manuálně, nelze to už měnit.
A to by mohl být i případ toho, že by se některý věci ohledně faktur vytvořily už dřív z objednávek - nešlo by už je přepsat při tvorbě faktury.
Příklad:
- faktura se vytváří až na základě statusu "dokončeno"
- vytvoří se objednávka se statusem "čekající", tak zatím není číslo faktury, ALE další údaje o faktuře už budou existovat - jako např. splatnost
- změní se status na "dokončeno", vytvoří se faktura, ale ostatní parametry faktury už nebudu změněny, protože už existují, a není možné to přepsat
Logicky by pak někdo mohl říct, proč se splatnost faktury vytvořila v době, kdy ještě nebyla vystavena a pak při vystavení už splatnost nebyla přepsána (nelze přepsat, protože se může jednat o manuální zadání)
Tedy máme tři parametry:
1) datum faktury
2) datum splatnosti faktury
3) datum zdanitelného plnění
Zatímco 1 a 3 jsou asi jasný, že ty se nastaví až v době vytvoření faktury, u 2) je to diskutabilní
Sice by na jednu stranu bylo dobrý zákazníky informovat o splatnosti už v době objednávky, na druhou stranu, splatnost se logicky vypočítává až od data vystavení faktury.
Osobně bych spíš asi volil to, že dokud nebude faktura vystavena, zákazník např. v mailu obdrží informaci všeobecnou. Např. že "Splatnost této objednávky je 30 dní", nebo podobně.
Samozřejmě by se dali udělat i další parametry, ale někde se to musí zastavit, protože s každým dalším parametrem může být požadavek na další a další parametry a můžeme se dostat do nekonečné smyčky parametrů, ve který se už nikdo nevyzná.
A na základě toho všeho je tedy proměnná {invoiceduedate} v době nevytvořené faktury prostě prázdná vyjma toho, že to někdo nenastavil manuálně. Manuálně se to dá vytvořit ještě před vytvořením faktury v editaci objednávky:
V případě, že se data manuálně neupraví, jsou automaticky vyplněna při změně statusu:
(zatímco order a receipt ID mají standarní autoincrement, číslo faktury se postupně vytváří od začátku dubna 2020 a do pořadí se počítají jen objednávky, jejichž status je např. 'Dokončeno')
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
08. dub 2020 16:23 #142108
To je asi nejméně komplikované řešení, které je přijatelné.
Odpověď od xunil
Zkušený uživatel
H13 napsal: Osobně bych spíš asi volil to, že dokud nebude faktura vystavena, zákazník např. v mailu obdrží informaci všeobecnou. Např. že "Splatnost této objednávky je 30 dní", nebo podobně.
To je asi nejméně komplikované řešení, které je přijatelné.