Funkční eshopy postavené na Phoca Cart
mám na vás takovou prosbu. Nemáte někdo prosím linky, nebo názvy domén na kterém jsou funkční eshopy postavené na nejnovějším Phoca Cart ? Rád bych to viděl v reálném provozu s již plnými daty. Mnou nastalované demo má dle měření hodně dobré odezvy (a to jsem to nainstaloval na vcelku pomalý hosting). Reálně je pocitově také mnohem svižnější než třeba Presta Shop, nebo Virtuemart. Nepodařilo se mi však najít ani jeden funkční eshop který je na Phoca Cart postavený, abych to videl v reálném provozu.
Díky moc

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

Ahoj, nejnovější Phoca Cart (což je aktuálně verze 5) třeba zde . Standardní webhosting, žádné VPS.Tomáš napsal: Ahoj,
mám na vás takovou prosbu. Nemáte někdo prosím linky, nebo názvy domén na kterém jsou funkční eshopy postavené na nejnovějším Phoca Cart ?
Starších instalací verze Phoca Cart 4 je opravdu mnoho. Aktualizace beta verzí není vždy snadná. Počkejte na stable.

Rád bych však viděl nějaké stránky na nové Phoce 5, co opravdu někomu už fungují, generují reálné zisky. Také bych se ujistil že investice do tohoto systému stojí za to, že to není pouze Chiméra.

Aktuálně jeden z největších prodejců jízdních kol na Slovensku.

Phoca Cart neshromažďuje žádná data o uživatelých, takže nikdo tato data nemá. Já jsem asi před jedním nebo dvoumi roky dělal nějakou statistiku na základě stránek, ke kterým jsem se nějak dostal (podpora na fóru, přes email, přes chat, atd.) Bylo to asi 500 stránek. Statistiku mám na odvětví, žádat o povolení zobrazení jednotlivých stránek nebudu (nemám na to ani čas).
Tedy jedině statistika podle odvětví:
Jinak eshopové řešení se vybírá podle vlastních potřeb. U Phoca Cart je to jednodušší, ke stažení zdarma. Tedy stačí nainstalovat a zjistit, zda obsahuje vše, co potřebuji. Nikde a nikdy se nevybírá podle toho, jestli generuje zisk, protože samotné e-commerce řešení prostě samo o sobě zisk generovat nebude. Zisky generují projekty, kterým se lidé věnují, kde prodávají něco, po čem je poptávka, nebo něco, co marketingově propagují. Ale samotné technické řešení samo o sobě zisky negeneruje, ať už si člověk nainstaluje cokoliv.
Já mám kontakt na hodně lidí provozující eshop na Phoca Cart, teoreticky bych mohl sestavit nějaký seznam eshopů, co jsou provozovány na Phoca Cart, ale rozhodně bych se nikdy neptal ani nezveřejňoval, jak vysoké dané eshopy generují zisky.
U Phoca Cart je vše jednoduší, protože core balíček s mnoha pluginy a moduly je open source a zdarma, tedy se dá vyzkoušet, neplatí se zde měsíční poplatky a tak se ta úvodní investice smršťuje pouze na hodnotu vlastního času.
Vše je ještě jednodušší, protože Phoca Cart vyvíjí (kromě mnoha přispěvovatelů z celého světa) hlavně čeští vývojáří, jsou zde aktivní hlavně čeští testeři a máme zde překladatele do češtiny, který aktivně spolupracuje s námi vývojáři, takže jazyk čeština je společně s němčinou na velmi vysoké úrovni.
Proto lze např. zde na fóru získat podporu od českých uživatelé v češtině.
ale notak
To je asi první věc co snad napadne každého. (Ale je to jako přijít do autosalonu a chtít se podívat na nejnovějšího Kodiaka a prodejce řekne, běžte ven a hledejte logo škodovky.)
Ta paralela trochu nesedí, "hledejte logo škodovky" by řekl prodjece, když by jsi se ptal, kde na ulici můžeš vidět opravdu jezdící Kodiaky, a tak to taky Bong myslel. U nás je to tak, že když příjdeš k nám do autosalonu, tak my ti toho Kodiaka prostě dáme, jezdi si sám a vyzkoušej si ho sám. A je kompletně tvůj - dáme ti ho zdarma a nechceme ho zpět. Takto to funguje, Phoca Cart si můžeš stáhnout a zdarma provozovat a rozhodnout se sám.
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
PhocaCart je nástroj, generovat zisk je schopnost.Tomáš napsal: Rád bych však viděl nějaké stránky na nové Phoce 5, co opravdu někomu už fungují, generují reálné zisky. Také bych se ujistil že investice do tohoto systému stojí za to, že to není pouze Chiméra.
Bagr je nástroj, práce s ním a spoustu věcí kolem se musí udělat aby to bylo ziskové.
Samotný nástroj negeneruje nic.
p.s. u Honzy se přimlouvám ve stabilní verzi k té jednostránkové Ajaxové pokladně a kromě Zásilkovny v budoucnu i modul pro Parcelshopy.

Souhlasím, košík/pokladna je naprosto zásadní věc. Perfektně vyřešený košík = vyšší počet objednávek.Tomáš napsal: p.s. u Honzy se přimlouvám ve stabilní verzi k té jednostránkové Ajaxové pokladně..
Doufám také, že Joomla časem opustí "User name login" a přidá email login. V dnešní době se přihlašovat uživatelským jménem je opravdu hodně retro.

uvažujeme že přejdeme s eshopem od Virtuemartu na Phoca Cart a mám pár otázek co souvisí s tímto tématem:
- eshop bude mít asi 1000 položek zatím, budou tam i multivarianty a vyhledávání podle parametrů.
Otázka:
- má někdo z vás funkční eshop, který tyto věci má? Zajímalo by mně, jak řešíte vytíženost serveru - zda stačí normální hosting nebo je lepší VPS?
- Máte vychytané indexování pro vyhledávače aby nedocházelo k problémům s boty?
- Jsou známá nějaká speciální nastavení shopu, která je dobré nezanedbat?
Možná se ptám blbě ale zjišťuji co nejvíce informací z praxe abychom se mohli rozhodnou zda Phoca Cart nebo jiný systém.
Moc vám děkuji za postřehy.

Co se týče migrace z Virtuemart na Phoca Cart je toho více.
Určitě bude třeba řešit soubory obrázků. Jeden adresář pro všechny soubory není ideální, už kvůli správě. Uprav si custom.css viz www.phoca.cz/documentation/115-phoca-car...ponent/1194-css-tips karta produktu má mnoho parametrů, které určitě nebudeš potřebovat.
Výhodou Phoca Cart je také, že nemusíš dokupovat další rozšíření pro XML Feedy, Structured Data, Webp, filtrování dle parametrů a specifikací, věrnostní systém pro zákazníky, balíkovny, zásilkovny, měření konverzí, porovnávávání produků, seznam přání vč watchdog. Co není v základní instalaci najdeš zde www.phoca.cz/phocacart-extensions nebo zde www.phoca.cz/extensions/joomla-plugins nebo zde www.phoca.cz/extensions/joomla-modules
Velmi kvalitní rozšíření pro Phoca cart od n3t, n3t.bitbucket.io , Podpora dalších rozšíření jako Jsitemap atd.
Pokud je někdo zvyklý na Virtuemart pár věcí ho pozitivně překvapí.


Zásilkovna alias červený mor se již moc po prodeji skupiny PACKETA nepoužívá a půjde do kytek. Od prodeje od Simony novým majitelům chybí ten správný "tah na branku". Doručení je velmi nespolehlivé i do těch jejich primárních Z-Boxů a že vím, o čem mluvím.. toť jen taková malá a stručná odpověďTomáš napsal: p.s. u Honzy se přimlouvám ve stabilní verzi k té jednostránkové Ajaxové pokladně a kromě Zásilkovny v budoucnu i modul pro Parcelshopy.
Možná falšují čísla na justici ...za rok 22vs23 růst o 300 mil.klucon napsal: Zásilkovna alias červený mor se již moc po prodeji skupiny PACKETA nepoužívá a půjde do kytek. Od prodeje od Simony novým majitelům chybí ten správný "tah na branku". Doručení je velmi nespolehlivé i do těch jejich primárních Z-Boxů a že vím, o čem mluvím.. toť jen taková malá a stručná odpověď
Počet zásilek jim leze nahoru - rok 24.
Ted mají otevírat Z-Boxy třetím stranám.
Chápu odkud vítr vane ale nechal bych to na jiných.
Vůbec nic to ale nevypovídá o zkušenosti, kvalitou služeb, nebo spokojenosti, případně tahu na branku.
Kdo to bude nebo nebude používat rozhodnou lidé.
Rozhodně bych se vyhnul nějakým soudům o neprogramování pro tu či onu rozesílací službu protože jdou do kytek.
O tom totiž rozhoduje majitel e-shopu a ten se rozhoduje "teď" a dívá se, zda konkurence e-shopových řešení má nástroje na tyto rozesílací služby. Případně si to poptá po tom kdo mu ten web děla.
Je dobré se dívat na konkurenci (e-shopové řešení) a ty mají rozesílací služby v hojném počtu.
Nepsat kód, protože jdou do kytek je ....
Znám horší řešení než zásilkovna a přesto na e-shopech jsou. Nechejme to rozhodnutí na jiných.

Příklad implementace:
1) nejjednodušší způsob a také ten nejzákladnější je implementace widgetu výběru místa pro dodání v checkoutu
2) další část je nějaký např. XML eport informací o dodávce (není nutný všude, např. u malých eshopů)
3) další část je samotná administrace a nějaké API napojení této služby (pokud je to možné, je dobré se tomu vyhnout, toto se často mění a je lepší nechat to na administraci samotné služby, ona nesutále aktualizuje a přidává nové služby).
Příklad Zásilkovna (Packeta):
1) mají widget - dobře proracovaný
2) mají jasně dané parametry pro exportované XML
3) mají svou vlastní administraci, kde importujete vlastní XML objednávek (není protřeba tedy dělat duplicitní administraci, vše je v administraci Zásilkovny a jednoduše importujete přes XML)
Česká pošta (balík na poštu, do domu) - zde už je to slabší, proto:
1) máme widget
2) nějaký neurčítý export
Ale prostě základ, aby si zákazník mohl vybrat pobočku a použít tuto službu, je.
Pokud máte nějaký návrh na implementaci nějaké dodací metody, klidně napište zde do fóra. Někomu například stačí hlavně widget pro výběr poboček v checkoutu. Ostatní se dá vždy nějak zařídit, důležité je, aby zákazník provedl objednávku.
Některé služby bohužel nepochopily dnešní jednoduchou dobu, a svá API někam schovávají, nemají jednoduchý widget, pracují přes nějakou kontatkní osobu, atd. V tom případě je těžší něco implementovat.
Každopádně, pokud máte návrh na nějaký dodací plugin, napište, ale dejte vědět následující:
1) mají vlastní widget, ano, pak prosím link na jasnou dokumentaci
2) mají daný nějaký formát exportu objednávky, pokud ano, pak opět prosím link na jasnou dokumentaci.
3) jak to mají s administrací? Jestli podobně jako Zásilkovna, kde mají vlastní administraci a člověk si jen naimportuje XML, pak je vše OK. Pokud ne, administrace je celkem náročná, pak je otázka, zda se dá fungovat i bez administrace, hlavně, aby fungoval widget s pobočkami a základními údaji pro zákazníky.
Díky.
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook