Plánovač úkolů je novou funkcí redakčního systému Joomla! 4. Funkce plánování úkolů pomáhá automatizovat opakující se úkoly, na které často majitelé stránek zapomínají. Plánovač úloh můžete používat pro nejrůznější úkoly údržby webových stránek. Pár nápadů, jak Task Scheduler využít najdete v článku.
Už jste někdy nainstalovali rozšíření Joomla, abyste zjistili, že pro kompletní zprovoznění rozšíření je třeba nastavit cron úlohu v administračním rozhraní hostingu? My také.
Cron úlohy se obvykle používají ke zpracování fronty e-mailů v rozšířeních pro zasílání newsletterů, nebo k synchronizaci objednávek elektronického obchodu atd. Jedním z problémů při nastavení cron úlohy, která má být spuštěna na serveru, je znalost toho, jak naformátovat příkazový řádek, aby se úloha spustila a běžela tak, jak má. Před přidáním cron úlohy zkonzultujte možnosti s podporou webhostingu.
Víte, kde se nachází vaše PHP složka? A co úplná adresa URL souboru cronu? To jsou věci, se kterými vám autor Joomla! rozšíření nepomůže a které se u různých poskytovatelů hostingových služeb vždy liší.
Typický příkazový řádek cronu má několik částí a může vypadat takto:
usr/local/bin/php /home/site1234/httpdocs/cli/cron.php
První část je cesta do složky PHP, pak je tam další mezera, a nakonec adresa URL skriptu, který cron spustí.
Pak je třeba rozluštit časování, které cron úlohu spustí. Musíte se rozhodnout, jak často by se měla úloha spouštět a zda ji váš poskytovatel hostingu vůbec umožní spouštět tak často, jak potřebujete. Některé hostingové společnosti zavádějí pro cron omezení. To platí téměř vždy, pokud hostujete své webové stránky na sdíleném serveru. Zkušený webový vývojář s nastavením cron úlohy nemá problém, ale mnoho lidí, kteří provozují webové stránky s nastaveními cronu často bojuje.
Nový plánovač úloh systému Joomla! 4 vás této starosti částečně zbaví a jeho cílem je udržet vás při nastavování cron úloh v administraci Joomla a tím i ve známém prostředí, ve kterém se vám dobře pracuje.
Pojďme se nyní podívat na některé funkce plánovače úloh Joomla a na některé věci, které z něj dělají skvělý nový doplněk základních funkcí Joomla. Plánovač úloh najdete na ovládacím panelu administrace s názvem "Systém".
Výběr úlohy, kterou chcete spustit
Pokud otevřete Plánovač úloh a vyberete možnost "Nový", zobrazí se aktuálně nainstalované pluginy úloh. Poté můžete vybrat úlohu, kterou chcete naplánovat. Ve výchozím nastavení je k dispozici 9 předinstalovaných pluginů úloh.
Pokud máte nainstalována některá rozšíření, jako například Akeeba Backup, Community Builder nebo Admin Tools pak budou k dispozici i jejich pluginy pro plánování úloh.
Zvolte možnosti úlohy
Dostupné možnosti v nabídce pluginu úlohy zjednodušují nastavení cron úlohy a umožňují vybrat, jak chcete, aby byla úloha spuštěna. V části "Základní pole" nastavíte interval spouštění úlohy, a pokud úloha cronu vyžaduje nějaká další nastavení nebo možnosti pro spuštění, můžete je nastavit v části "Parametry úlohy". Na kartě "Pokročilé" můžete zvolit prioritu úlohy před ostatními úlohami, které chcete spustit. Je to také místo, kde můžete nastavit upozornění, jak chcete být informováni o tom, že úloha cronu byla spuštěna a byla úspěšná, nebo ne.
Nastavení můžete kdykoliv změnit. Zejména na sdíleném webhostingu je vhodné plánovat úlohy rozumně. Opravdu potřebujete nastavit úlohu na změnu velikosti obrázků každou minutu, když týdně přidáte pouze jeden nový článek? Pokud máte spuštěno více úloh, rozložte čas spouštění cronu. Rozložení času spouštění úloh klade menší nároky na server, což následně zachovává prostředky serveru pro vaše webové stránky, a tím udržuje vaše webové stránky rychlé, namísto toho, aby byl server zahlcen zbytečnými úlohami běžícími na pozadí. Spouštět úlohy ve večerních hodinách, kdy většina lidí doma surfuje po internetu, není rozumné. Úlohu můžete kdykoli spustit také manuálně.
Můžete si také snadno vytvořit vlastní pluginy, které budou spouštět události, které potřebujete. Pluginy pro plánování úloh se řídí jednoduchou syntaxí.
Pár nápadů jak Plánovač úkolů využít
Kromě pluginů úloh vytvořených autory různých Joomla! rozšíření existují desítky dalších možných využití nového plánovače úloh.
Zde je seznam 20ti nápadů, které vám pomohou začít.
- Změna velikosti nahraných obrázků, aby vzhled vašich webových stránek zůstal konzistentní.
- Automatické přegenerování mapy webu tak, aby zohlednila nové články.
- Zasílání pingů Googlu, abyste mu sdělili, že jste publikovali nový obsah.
- Synchronizaci stavů objednávek elektronického obchodu.
- Zasílání denních zpráv o aktivitě na webu.
- Smazání neaktivních uživatelů webu na základně zvolených parametrů.
- Automatizace částečného nebo úplného zálohování webových stránek.
- Přijímání a odesílání e-mailů pro váš helpdesk.
- Automatická archivace článků po určité době.
- Rozesílání e-mailů uživatelům.
- Zasílání hlášení o nových uživatelích stránek.
- Zasílání seznamu nově odeslaných článků.
- Zasílání denních logů z webu a poté jejich smazání z webu.
- Nahrávání článků jako příspěvků na sociální sítě.
- Automatická změna barevných schémat webu nebo správcovské části (Tmavý / světlý režim).
- Změna šablony webu na základě svátků ( Vánoce, Velikonoce, Nový rok atd.).
- Odesílání záloh do cloudového úložiště.
- Restartování Node.js Pokud máte na serveru aplikaci, která používá node.js.
- Shromažďování a odesílání informací o stavu CMS systému.
- Odesílání údajů o návštěvnosti správci webu.
- Sledování a hlášení výpadků hostingu.
A k čemu využijete nový plánovač úloh systému Joomla! 4 vy? Nainstalujte Joomla! 4, zkoumejte a bavte se tvorbou nových webových stránek!