Přihlásit se

Joomla 6.0

Dne 14. října 2025 bylo oficiálně vydáno Joomla 6.0 (kódové jméno Kuimarisha) společně s Joomla 5.4 (Kutegemea). Joomla 5.1 přinesla zabezpečené TUF aktualizace, ale s Joomla 5.4 / 6.0 přichází automatické aktualizace jádra, které budou probíhat bezpečně a bez nutnosti manuálního zásahu.

Tracking zásilek pro logistickou firmu

17. úno 2023 13:07 #147867
Tracking zásilek pro logistickou firmu od Ondra
Začátečník
Ahojte,
marně googlím po nějakém řešení. Mám web pro logistickou společnost a klient by chtěl nějaké řešení pro tracking zásilek. Podstránku, kde by se zadal trackovací kód a dle kódu by zobrazil status zásilky.
Nevíte, existuje už nějaké hotové řešení pro J4?
Případně našel by se někdo, kdo by to zvládl vytvořit?

Díky
Ondra

17. úno 2023 14:12 #147868
Odpověď od Bong
Moderátor
A používá ta logistická společnost třeba Phoca Cart? Tam jde sledování zásilek nastavit jednoduše přímo v typu dopravy. 

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

17. úno 2023 14:56 #147869
Odpověď od Ondra
Začátečník
No zatím nepoužívá nic, spíše hledám řešení jak na to.
Phoca Cart jsem instaloval jednou a nejsem sběhlí v tom co dokáže. Nastíním mechaniku, jestli to Phoca Cart zvládne? Admin dostane do ruky vygenerovaný kód zásilky, který vloží do Phoca cart. Následně Phoca cart pošle odesilateli (který odesílal zásilku) a příjemci (který dostává zásilku) email s trackovacím číslem. S tímto číslem pak jsou na stránky logistické firmy, napíšou ho do vyhledávacího pole a zjistí, jak je na tom jejich zásilka (odeslaná, na cestě,  .....). Jedná se o cca 20 zásilek denně, kde se mění statusy nebo jsou nové nebo doručené, takže žádná velká automatizace (možná do budoucna, ať je blbuvzdorné).

17. úno 2023 15:03 #147870
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
No my to máme takhle automaticky naprogramované pro VirtueMart :)
Denně se odbaví až 150 zásilek, ale zvládne i mnohem více.

Trackovací číslo s odkazem na sledování, štítky a dodací listy generuje pro admina, dopravce a zákazníka aplikace Balíkobot, do emailu ho vkládá propojení mezi dopravou a aplikací Email Manager.
Štítky se generují v aplikaci VirtueMart z dat aplikace Balíkobotu a automaticky tisknou ve skladu na Zebře.
 

MiniJoomla! - www.minijoomla.cz - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

17. úno 2023 15:20 #147872
Odpověď od Bong
Moderátor
No však takhle nějak to funguje. Na Phoca, Virtuemart,... , shopy dostávají informace o zásilce, nebo na stav alespoň odkazují na stránku dopravce.

Jenže vy píšete o logistické společnosti a pokud tomu dobře rozumím, tak neprodáváte (a následně přes někoho neposíláte), ale přepravujete pro jiné. Takže váš nějaký interní logistický systém může generovat čísla zásilek a v systému jsou informace o poloze zásilky. Je to tak?

Pokud je to tak, potom potřebujete vlastní systém pro sledování napojený na váš SW pro logistiku a to za vás Joomla nevyřeší.

 

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

17. úno 2023 15:42 #147873
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
Joomla poskytne systém pro správu uživatelů, možnost automatického odesílání emailů a eventuelně view pro admin a zákaznické rozhraní.
Aplikaci pro propojení se SW a následné akce co požadujete si stejně musíte naprogramovat a je jedno jestli na PHP nebo použijete nějaký OPenSource CMS.

Takže zjišťujte, sondujte, nakonec tu projektovou práci za Vás stejně nikdo neudělá, maximálně Vám někdo nasadí do hlavy informace tak, aby prosadil své řešení (a to většinou se stává lehce, pokud nemáte ani ánung - jak říkala moje babička).

Pokud by to bylo jinak (== víte co chcete) tak by již na začíátku tadybyly  již informace typu:
- mám tento software
- děláme distribuci zásilek
- potřebujeme udělat to a to a to
- je na to Joomla vhodná?

Myslím že jsme pro nějakou firmu co dělá messengera v Praze kódovali šablony (pro zákazníky a pro interní zaměstnance), ale tu vlastní aplikaci si naprogramovali sami == nepoužili žádný Open Source.

MiniJoomla! - www.minijoomla.cz - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

17. úno 2023 15:58 #147875
Odpověď od Ondra
Začátečník
Přesně tak, jedná se o společnost, která převáží zásilky (kamionová doprava). Klient zatím nechce automatizaci (napojení na logistický software). Jde o test, jestli to jeho zákazníci vůbec využijí. Jestli to bude fungovat a bude to jeho zákazníky využívané, pak se půjde do nějakého propojení s logistickým SW a celý proces automatizovat. 
Takže by ve firmě vyčlenil jednoho člověka co bude sypat data do nějaká systému a jeho zákazníci si budou moci zobrazit co se děje s jejich zásilkou.
No ale jak se tu píše, a to jsem říkal i klientovi, že to chce naprogramovat od základu. Tohle samozřejmě nechtěl slyšet, tak sonduju jestli už neexistuje hotové řešení. A vypadá to, že bohužel ne :(
 

17. úno 2023 16:54 - 17. úno 2023 17:26 #147876
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
V této chvíli Vám stačí generovat užvatelské účty - to může probíhat automaticky.
Pak si vzpomínám že jsme pro jdnoho zákazníka programovali toto:
Pro každého zákazníka generovali manuálně článek, který byl přiřazen jenom k němu a do něj je možné v administraci vyplnit odkaz na trackování zásilky.

Tohle v této chvíli by Vám mělo stačit a obslouží to někdo na úvazek 1 hodina denně.

Na vás je jen vytvořit šablonu, automatický systém registrace a přihlašování a následně propojení mezi uživatelem a "JEHO" článkem/články.
Pak ještě odesílání článků emailem na uživatele s linkem na trackování zásilky.
To by se asi dalo zvládnout programově za 1-2 MD.

A na tohle Vám Joomla poslouží dobře.

MiniJoomla! - www.minijoomla.cz - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

17. úno 2023 18:12 #147879
Odpověď od Cony
Moderátor
No v nejhrubší podobě si to dokáži představit jako kombinaci článků a hledání. Tj. článek má v názvu tracking number a např. v textu aktuální stav, a hledání jen zobrazí výsledek hledání...

17. úno 2023 23:50 #147883
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
Nepotřebuješ hledání, na co? :)

Zákazník se přihlásí ke svému účtu, tam uvidí jen výpis svých dvou článků == objednávek == jména článků jsou dvě čísla objednávek a v každém článku je jakoby informace pro něj se sledovacím linkem na objednávku.
Každý článek pak emailem pošle zákazníkovi po vyplnění asministrátorem.

Jak jsem psal, tohle už jsme dělali, stačí jen propojit zákaznický účet s "JEHO" články.

U nás to bylo tak, že zákazník se přihlásil ke svému účtu a na něm viděl svůj článek, kde byla přesně rozepsaná KETO DIETA a výsledek analýzy od doktora.
Nic jiného neviděl a nic nemusel dělat.
Jen se zaregistrovat.

 

MiniJoomla! - www.minijoomla.cz - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

Powered by Fórum