Joomla 5.2.2 Security & Bugfix Release
Joomla 5.2.2 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 5.x.
Komplexní řešení - kamenná prodejna a e-shop - propojení
27. led 2023 18:22 #147751
Ahoj,
dostal jsem úkol propojit funkčně malý e-shop (asi 300 produktů) a kamennou prodejnu ve smyslu jednotné evidence prodeje a účtování.
Majitel má představu - na kase v kamenné prodejně bude platební terminál nebo nějaký program, který použije pro prodej stejných produktů co jsou na e-shopu, ale jen pro prodej na prodejně. E-shopový prodej by řešil jen přes e-shop.
Skladové zásoby by rád řešil jednotně - pokud se prodá na eshopu nebo na prodejně, musí se to propsat do prodejního softwaru i do e-shopu.
Zadání zboží a jeho zásoby by rád řešil jen na jednom místě.
Exporty pro účetní také jen z jednoho místa.
Řešil někdo z vás tento případ? Rád bych diskutoval o nějaké dostupné variantě, kde bychom mohli použít Joomlu a buď Virtuemart nebo PhocaCart.
Zjistil jsem, že existuje více řešení přes různé propojení např. s Pohodou apod. Já bych preferoval nejjednodušší řešení. E-shop není tak ziskový abychom mohli investovat 50-100tisíc do programátora. Spíše bych využil něčeho již hotového a prověřeného.
Moc díky za informace a za rady.
leoš
dostal jsem úkol propojit funkčně malý e-shop (asi 300 produktů) a kamennou prodejnu ve smyslu jednotné evidence prodeje a účtování.
Majitel má představu - na kase v kamenné prodejně bude platební terminál nebo nějaký program, který použije pro prodej stejných produktů co jsou na e-shopu, ale jen pro prodej na prodejně. E-shopový prodej by řešil jen přes e-shop.
Skladové zásoby by rád řešil jednotně - pokud se prodá na eshopu nebo na prodejně, musí se to propsat do prodejního softwaru i do e-shopu.
Zadání zboží a jeho zásoby by rád řešil jen na jednom místě.
Exporty pro účetní také jen z jednoho místa.
Řešil někdo z vás tento případ? Rád bych diskutoval o nějaké dostupné variantě, kde bychom mohli použít Joomlu a buď Virtuemart nebo PhocaCart.
Zjistil jsem, že existuje více řešení přes různé propojení např. s Pohodou apod. Já bych preferoval nejjednodušší řešení. E-shop není tak ziskový abychom mohli investovat 50-100tisíc do programátora. Spíše bych využil něčeho již hotového a prověřeného.
Moc díky za informace a za rady.
leoš
28. led 2023 00:04 #147753
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
Odpověď od H13
Admin
Ahoj,
zrovna dnes jsem na podobné téma diskutoval na jednom německém chatu. A říkám to všude. Zákazník může mít nekonečný množství požadavků a je naivní si myslet, že existuje již hotový řešení, který splní všechny požadavky zrovna toho daného zákazníka. Takže to bude vždy o tvrdý práci, kompromisech případně o dodělání některých vlastností na míru.
Já v tomto případě můžu mluvit za Phoca Cart
- Phoca Cart má v sobě POS, kterej je prostě určenej přesně proto, aby kamenná prodejna doplňovala eshop nebo naopak - a to v jednom systému.
- U objednávek jde vidět, co je POS a co eshop, ale sklad, atd. jsou společné
- Neřeší se např. propojení platebního terminálu s POSem, v POSu prodáte s typem např. "platba kartou", příjmete platbu přes terminál, to že to není propojený napřímo, není zase tak velkej problém (dá se dodělat vše, ale ve většině případů je to zbytečný)
- Pohoda - zatím pro Phoca Cart neexistuje, i když implementace asi nemusí být složitá, např. přes export/import by se v Phoca Cart jednoduše vyexportovalo XML objednávky a to by se buď zadalo do Pohody, nebo by se importovalo nějakou automatickou cestou - vytvoření exportu XML objednávky, pokud bude existovat specifikace, je otázka hodin.
Atd. atd.
Důležitá je přesná anaylýza toho, co zákazník očekává, jaký kompromisy může udělat a na základě toho vybrat. Pokud je možnost vyzkoušet produkt zdarma, jako např. Phoca Cart, je možný to nastavit na demu a zjistit, co všechno chybí, jak vše funguje, co případně dodělat, atd. Pak bývá rozhodnutí mnohem snažší.
zrovna dnes jsem na podobné téma diskutoval na jednom německém chatu. A říkám to všude. Zákazník může mít nekonečný množství požadavků a je naivní si myslet, že existuje již hotový řešení, který splní všechny požadavky zrovna toho daného zákazníka. Takže to bude vždy o tvrdý práci, kompromisech případně o dodělání některých vlastností na míru.
Já v tomto případě můžu mluvit za Phoca Cart
- Phoca Cart má v sobě POS, kterej je prostě určenej přesně proto, aby kamenná prodejna doplňovala eshop nebo naopak - a to v jednom systému.
- U objednávek jde vidět, co je POS a co eshop, ale sklad, atd. jsou společné
- Neřeší se např. propojení platebního terminálu s POSem, v POSu prodáte s typem např. "platba kartou", příjmete platbu přes terminál, to že to není propojený napřímo, není zase tak velkej problém (dá se dodělat vše, ale ve většině případů je to zbytečný)
- Pohoda - zatím pro Phoca Cart neexistuje, i když implementace asi nemusí být složitá, např. přes export/import by se v Phoca Cart jednoduše vyexportovalo XML objednávky a to by se buď zadalo do Pohody, nebo by se importovalo nějakou automatickou cestou - vytvoření exportu XML objednávky, pokud bude existovat specifikace, je otázka hodin.
Atd. atd.
Důležitá je přesná anaylýza toho, co zákazník očekává, jaký kompromisy může udělat a na základě toho vybrat. Pokud je možnost vyzkoušet produkt zdarma, jako např. Phoca Cart, je možný to nastavit na demu a zjistit, co všechno chybí, jak vše funguje, co případně dodělat, atd. Pak bývá rozhodnutí mnohem snažší.
Phoca Cart - www.phoca.cz/phocacart - e-shop, e-commerce
Phoca Gallery - www.phoca.cz/phocagallery - obrázková galerie
Phoca Download - www.phoca.cz/phocadownload - stahování souborů
Phoca Guestbook - www.phoca.cz/phocaguestbook - guestbook
Poděkovali: Leoš
29. led 2023 22:44 #147765
MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
Pokud máte málo peněz pořiďte si Pohodu, ta už má napojení na VM i obousměrně
Pokud máte ještě málo peněz, najměte si studenta, který Vám objednávky z prodejny bude zadávat do VM s dopravou Na prodejně a platbou Hotově
Až Vám to bude vydělávat více, můžeme se bavit dál.
Pokud máte ještě málo peněz, najměte si studenta, který Vám objednávky z prodejny bude zadávat do VM s dopravou Na prodejně a platbou Hotově
Až Vám to bude vydělávat více, můžeme se bavit dál.
MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla
Poděkovali: Leoš
30. led 2023 17:57 #147770
Odpověď od Cony
Moderátor
No přijde mi to jako zakázka, kterou bych odmítl Zákazník chce ušetřit, tak najde někoho, kdo mu to "nějak" rozběhá, a pak bude pořád jen chodit a říkat "ale já myslel, že to bude dělat i tohle, vždyť to umí každý pokladní / fakturační / účetní systém"...
Záleží samozřejmě co to je za provoz, ale eshop bych spíš nechal eshopem, a prodej na prodejně svěřil nějakému pokladnímu systému.
Jen pro inspiraci, kde může nastat problém
- čtečka čárových kódů (pokud je klávesnicová, s eshopem by se propojit dala, pokud je např. na COM port už myslím ne)
- propojení na platební terminál (Honza už zmiňoval) - server s eshopem by musel běžet ve stejné síti jako terminál. Některé terminály navíc nekomunikují po TCP/IP ale opět např pomocí COM portu
- inventura, průběžná inventura
- různá DPH hlášení (pokud je tedy nedělá účetní ručně)
- faktura z eshopu vs. zjednodušený pokladní doklad
- tisk z pokladny na účtenkové tiskárny (Zebra apod.)
Záleží samozřejmě co to je za provoz, ale eshop bych spíš nechal eshopem, a prodej na prodejně svěřil nějakému pokladnímu systému.
Jen pro inspiraci, kde může nastat problém
- čtečka čárových kódů (pokud je klávesnicová, s eshopem by se propojit dala, pokud je např. na COM port už myslím ne)
- propojení na platební terminál (Honza už zmiňoval) - server s eshopem by musel běžet ve stejné síti jako terminál. Některé terminály navíc nekomunikují po TCP/IP ale opět např pomocí COM portu
- inventura, průběžná inventura
- různá DPH hlášení (pokud je tedy nedělá účetní ručně)
- faktura z eshopu vs. zjednodušený pokladní doklad
- tisk z pokladny na účtenkové tiskárny (Zebra apod.)
Poděkovali: Leoš
30. led 2023 20:06 #147771
Jinak všem moc díky za tipy. Pomohli jste mi.
Odpověď od Leoš
Pokročilý uživatel
Díky za tip. Toto bych mohl zkusit - udělám demo a uvidíme jak to vyřeší jejich požadavky....Důležitá je přesná anaylýza toho, co zákazník očekává, jaký kompromisy může udělat a na základě toho vybrat. Pokud je možnost vyzkoušet produkt zdarma, jako např. Phoca Cart, je možný to nastavit na demu a zjistit, co všechno chybí, jak vše funguje, co případně dodělat, atd. Pak bývá rozhodnutí mnohem snažší.
Jinak všem moc díky za tipy. Pomohli jste mi.
31. led 2023 15:14 #147780
MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
Já nechci spamovat - promiň Františku,
ale uvedu ukázku jak firma za dva měsíce dostala zpět vývoj aplikace na míru:
Firma odesílala mnoho balíků a nestále řešila tisk štítků a automatické objednání doprav.
Pak investovala do vývoje aplikace napojení na Balíkobot, včetně automatického generování štítků, dodacích listů, průvodek.
Za dva měsíce se jí investice v řádu několika desítek tisíc vrátila.
Dnes je schopna odbavit cca 40 000 balíků ročně z 9 eshopů, což by bez toho nebylo možné.
Takže je třeba si vše promyslet a spočítat náklady.
Mnoho majitelů eshopů na Joomla má tzv. "velké oči", jak říkala moje babička (protože to vidí na Alza) ale někdy opravdu stačí jen hloupý vyplňovatel excelových tabulek...
ale uvedu ukázku jak firma za dva měsíce dostala zpět vývoj aplikace na míru:
Firma odesílala mnoho balíků a nestále řešila tisk štítků a automatické objednání doprav.
Pak investovala do vývoje aplikace napojení na Balíkobot, včetně automatického generování štítků, dodacích listů, průvodek.
Za dva měsíce se jí investice v řádu několika desítek tisíc vrátila.
Dnes je schopna odbavit cca 40 000 balíků ročně z 9 eshopů, což by bez toho nebylo možné.
Takže je třeba si vše promyslet a spočítat náklady.
Mnoho majitelů eshopů na Joomla má tzv. "velké oči", jak říkala moje babička (protože to vidí na Alza) ale někdy opravdu stačí jen hloupý vyplňovatel excelových tabulek...
MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla