Přihlásit se

Joomla 5.1.0 a Joomla 4.4.4 (17 dub 2024)

Dnes byla uvolněna nová verze Joomla 5.1.0, společně s Joomla 4.4.4. Tato verze přináší spoustu nových funkcí, vylepšení v oblasti bezpečnosti a kódu a díky těmto vylepšením i vyšší rychlost.

Morální dilema

16. pro 2019 12:34 - 16. pro 2019 12:34 #141364
Morální dilema od marvays
Návštěvník
Tak si tak skenuju eshop konkurence mého klienta a zjistím, že je daný web s největší pravděpodobnosti napaden. Našel jsem spoustu skrytých odkazů typu http://www.viagra****

A teď to ve mě hlodá . . . . já starý poctivec :) Mám kontaktovat majitele daného konkurenčního eshopu, nebo ne. Přeci jen jde pro mě o střet zájmu. Nebo se pletu?

To mě přivádí na základní myšlenku . . . jak řešíte podnikání svých klientů? Míváte běžně dva a více konkurenčních klientů pod svou správou? Já si to popravdě neumím moc dobře představit. Možná jen proto, že jsem prozatím neměl tu čest to řešit.

16. pro 2019 13:16 #141370
Odpověď od Bong
Moderátor
To je velice zajímavý dotaz :-)

Správce webů je skoro pořád "ve střetu zájmů", když dělá weby pro více podobných firem. Tohle mají i externí dodavatelé různých systémů. Třeba i v rámci koncernu je mezi jednotlivými závody konkurence. Zpravidla si zákazník nechá podepsat, že informace z firmy se nesmí dostat ven. Případně si vyžádá reference, nebo si i spolehlivost otestuje (někdy velice fikanými způsoby).

Informovat o tom, že je s webem něco zásadně v nepořádku by mělo být normální. Už jsem takhle volal i své vlastní konkurenci :-)

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

16. pro 2019 15:10 #141373
Odpověď od Rudolf
Joomla Expert
Morální by bylo, kdyby

- daný zavirovaný konkurenční eshop kontaktoval majitel eshopu, který jste dělal
- Vy jste kontaktoval výrobce daného zavirovaného konkurenčního eshopu a upozornil ho na to

Pokud uděláte to, co chcete udělat == kontaktovat majitele konkurenčního eshopu, primárně cílíte na to, aby jste vyzdvihl svoji práci a pohanil práci svého konkurenta.

Pro mě toto není morální, ale v kapitalismu se tomu říká konkurenční boj - morálka stranou.

Jak to dopadne záleží také na přístupu příjemce - pokud má s výrobcem dobré vztahy, upozorní ho na to a pokračuje s ním dále.
Pokud ne, je prostor aby pokračoval s Vámi. Co se stane s takovým klientem v budoucnu? Udělá Vám to samé, protože jen použije vyzkoušený vzorec chování.

Já bych s takovým klientem primárně nikdy nechtěl spolupracovat ani ho poznat.

A co se týká práce na webech konkurence? Jak psal Bong - zažil jsme i podepsání doložky o mlčenlivosti a zákaz práce pro konkurenci ještě půl roku po skončení spolupráce. Je to otázka, zda do takových smluv a spolupráce jít.

Primárně přece děláte eshop ne jen pro výrobu a nazdar bazar, ale aby jste ten eshop/web pozdvihl a pečoval o něj na další roky aby byl úspěšný, čímž by jste šel proti sobě s konkurenčním eshopem.

Ale dokážu si představit, že jsou tací, co to jedou jak baťa cvičky, hlava nehlava.

MiniJoomla! - www.minijoomla.org - eshop s rozšířením Joomla/VM
Email Manager - aplikace na správu šablon emailů pro VirtueMart
Easy Feeder - aplikace na generování XML/CSV feedů a napojení na ERP pro VM
PragueClassicconcert - portál pro prodej vstupenek na systému Joomla

Powered by Fórum