Přihlásit se

Joomla 5.2.2 Security & Bugfix Release

Joomla 5.2.2 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 5.x.

Nefunguje přepsání jazyků

11. bře 2021 09:50 - 11. bře 2021 09:52 #143940
Nefunguje přepsání jazyků od Vladimír
Nováček
Zdravím všechny a poprosím o radu...
Z ničeho nic se mi v košíku změnilo několik popisků do angličtiny.
Vůbec nevím jak k tomu došlo, prostě najednou během provozu shopu mě na to upozornil zákazník.
Zkusil jsem udělat klasicky language override, ale
1. některé konstanty už mám přepsané a stejně se zobrazují nyní v angličtině
2. nově přepsané kostanty to nijak neovlivnilo a zobrazují se v angličtině

Podotýkám, že všechny cache byly vymazány a jchoptimize je zakázáno.

Mohu to samozřejmě přepsat přímo v souboru, ale po aktualizaci bych o to asi přišel.
Nevíte náhodou někdo, čím by to mohlo být? A případně co s tím?
Předem moc děkuju.
Vladimír
Joomla! 3.9.24 / VirtueMart 3.8.4 10335

Přílohy:

11. bře 2021 11:37 - 11. bře 2021 15:35 #143941
Odpověď od Bong
Moderátor
Jak primo do souboru? Myslite INI prekladu? Kdyz to zapisete do INI, tak preklad funguje?
Je to opravdu VM a ne treba nejaky dalsi plugin nebo sablona pro kosik?

Vseobecne:

zapnete ladeni jazyku a podivejte se na kosik. Mely by byt mezi hvezdickami videt konstanty nebo fraze. Ktere muzete prelozit.

Pokud je tam anglicka fraze mezi otazniky, lze take prelozit.

Pokud okolo fraze nejsou zadne znaky nejde to jinak nez upravou php souboru.

Edit: pokud máte blbý hosting je taky možné, že musíte půlhodinku počkat než se změny projeví.

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

11. bře 2021 21:48 #143947
Odpověď od Vladimír
Nováček
Děkuji za reakci.

Jsou to podle mě standardní VM konstanty. Přestalo mě to fungovat znenadání. Najednou to prostě bylo anglicky.
Je to sice v pluginu one page checkout, ale objeví se to i ve standardní pokladně.

Mohu je přepsat přímo v INI souboru, ale to nechci.

Hostuji na Czechia.

12. bře 2021 01:28 #143951
Odpověď od Cony
Moderátor
A češtinu VM máte aktuální? Pozor také na to, zda override jazyku máte pro administraci nebo site...
Virtueplanet OPC používám také, a problémy jsem s češtinou nezaznamenal.
Poděkovali: Vladimír

12. bře 2021 08:55 #143957
Odpověď od Vladimír
Nováček
Moc děkuji za nasměrování.

Zjistil jsem, že mám češtinu na novější verzi, něž mám Joomla.
Jsem na verzi 3.9.24 a češtinu mám na 3.9.25. To by mohlo být ono!


Ale nevím jak tu češtinu downgradovat, protože zatím nechci na verzi 3.9.25 kvůli funkčnosti některých pluginů.
Neporadíte mi někdo? Předem děkuji.
V.

12. bře 2021 08:56 - 12. bře 2021 09:50 #143958
Odpověď od Bong
Moderátor
Tipnul bych, že to souvisí s nějakým rozšířením. Neproběhla nějaká aktualizace rozšíření pro VM? Mohlo by to jít dohledat v Uživatelé - Záznam činností uživatelů, pokud máte zapnuto a používáte. Nejspíš bych to musel vidět naživo...

Je potřeba zjistit o co jde. Na živém webu do jednoho okna si připravte stránku s košíkem a do druhého administraci Joomly.

V Globální nastavení - záložka Systém
nastavit:

Ladění
Ladění chyb jazyka ANO
Zobrazení jazyka KONSTANTA

Kliknout na Potvrdit

V druhém okně pak obnovte stránku s košíkem. Přeskočte zpět do administrace a Ladění chyb jazyka zase vypněte. Není potřeba zákazníky prudit ladícím zobrazováním.

Pak už můžete zkoumat zda a jaký řetězec je potřeba přeložit. Zda se opravdu jedná o řetězec a případně i chyby v souborech překladu, nebo kde ten soubor překladu je vlastně umístěn (výpisy chyb ve spodní části).

EDIT: verze češtiny Joomly s tímto nesouvisí! Teoreticky jen verze češtiny Virtuemartu.

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Poděkovali: Vladimír

Powered by Fórum