Joomla 6.0
Dne 14. října 2025 bylo oficiálně vydáno Joomla 6.0 (kódové jméno Kuimarisha) společně s Joomla 5.4 (Kutegemea). Joomla 5.1 přinesla zabezpečené TUF aktualizace, ale s Joomla 5.4 / 6.0 přichází automatické aktualizace jádra, které budou probíhat bezpečně a bez nutnosti manuálního zásahu.
Cashování v Joomle J! 2.5 a problém s AceSEF
Po úpravě nastavení SEO v Globálním v J!2.5 na
URL přátelské k vyhledávačům "ano"
Použít přepis URL "ano"
Přidat k URL příponu "ne"
Unicode aliasy "ne"
a následné úpravě souboru htaccess.txt, jsem se dostal jen k tomu, že mi přestaly bežet webové stránky (hláška Fatal error: Class 'JoomFishManager' not found in /var/www/web5/pl-cz.net/pl-cz.net/administrator/components/com_acesef/library/uri.php on line 1597). Stránky jsem opět zprovoznil (bez zálohy), ale stále mám pocit, že běží pomalu. Myslím si, že by mi mohlo pomoci zapnutí cashování, ale nevím kde se v Joomle povoluje? Nejsem odborník,pouze tipuji na volaný script. Je tu někdo kdo se v tomto orientuje a má třeba i nějakou zkušenost s instalací této komponenty? Moc děkuji za ochotu.
V kostce to mate treba tady popsano
Joomla je jako puzzle. Stačí vědět jak ty dílky k sobě poskládat.
Se souborem htaccess.txt jste dělal co? Tento je třeba přejmenovat na .htaccess a případně jeho obsah nastavit dle hostingu.
Obnovovat ze zálohy nebylo třeba, stačilo v globálním nastavení SEO vypnout.
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
U souboru htaccess.txt jsem odmazal to co by prý mělo být na závadu (dle návodu na webu) a přejmenoval na .htaccess Bohužel to nepomohlo.
Verze PHP 5.3.3-7+squeeze14
Instalace mod_rewrite OK
Soubor .htaccess OK
AceSEF
AceSEF Enabled
Systémový plugin AceSEF Enabled
Tvorba nových SEF URL Enabled
Joomla!
URL přátelské k vyhledávačům Disabled
Apache mod_rewrite Disabled
Plugin Joom!Fish Jfrouter Disabled