Přihlásit se

Joomla 5.2.2 Security & Bugfix Release

Joomla 5.2.2 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 5.x.

Synchronizace emailu z Joomla do MS Outlook

23. dub 2013 10:58 #106874
Odpověď od Pavel Libertas
Začátečník
Myslíte v - Globální nastavení - Server - Nastavení mailu ? Pokud myslíte tohle tak tam je prvotně nastaveno E-mailový klient - PHP mail. Pokoušel jsem se tam zadat SMTP a to mi nefungovalo, při registraci nového uživatele mi to hlásilo chybu:

Nezdařilo se u následující adresy odesilatele:postmaster@stavebnisvet.com
Chyba SMTP serveru: 5.1.0 TLq11l0093u0Apt01Lq1AA authentication failed

Pokud jsem zvolil E-mailový klient - Sendmail, tak při registraci uživatele to hlásí:

Nelze provést:/var/qmail/bin/sendmail

Jediné co odešle řádně email je první volba, tedy PHP mail, která odešle řádně potvrzení registrace novému uživateli ale administrátorovi již žádný nepřijde. Možná vyvstane otázka, proč potřebuje Admin kopii emailu, když registraci provádí sám. Důvodů může být několik - archivace, atd.

23. dub 2013 14:10 - 23. dub 2013 14:13 #106879
Odpověď od prontik
Zkušený uživatel
No nastaveni emialu si musite udelat podle toho co podporuje vas hosting.

A pokud vam to funguje a pouze neodesila info adminovi, tak bych se znovu ptal na to zda mate v profilu admina povoleno dostavat syst. emaily.

Joomla je jako puzzle. Stačí vědět jak ty dílky k sobě poskládat.

23. dub 2013 15:35 #106883
Odpověď od Bong
Moderátor
Jako adminovi vám na email přijde pouze upozornění, že se zaregistroval nový uživatel. Takže vaše zdůvodnění z potřeby archivace je trochu mimo. Každý uživatel si může kdykoli přístupové údaje nechat poslat, nemusíte nic archivovat, pouze databázi...

Jestli chcete uživatelům šmírovat jejich přístupové údaje a dostávat kopii jejich registračních emailů, musíte zprovoznit SMTP jak bylo psáno na začátku.

To, že vám nepřijde email jako adminovi ani při použití PHP mail může mít i příčinu v emailové adrese samotné. Už jste ji zkusil změnit?

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

24. dub 2013 17:35 #106898
Odpověď od Pavel Libertas
Začátečník
Děkuji za odpověď. Omlouvám se jestli to zní jako že mám potřebu nekoho šmírovat. Rozhodně to tak není, moje potřeba vychází spíše z neznalosti všci jako uživatele, který se učí. Jedná se mí spíš o to, že na webu chci zveřejnit určité stránky pouze pro určitý okruh zákazníků, tedy pro ty, kterým řekněme zašlu nějaký produkt. Tento zákazník by pak měl přístup do sekce řekněme "Servis", kde by měl manuály, rady, videa a pod. A pro tyto účely admin zřizuje uživatelský účet, tedy i přiděluje heslo. Otázka proč bych rád archivoval tyto emaily je, že bych rád měl ucelenou komunikaci se zákazníkem. V MS Outlok používám Business Contact Manager a ten mi tento přehled poskytuje, ale jenom na komunikaci z Outlooku. Chybí mi tam tedy emaily z Joomla. To je celý důvod. Možná to dělám všechno příliš složitě a existuje jednodušší řešení ale jak jsem již na začátku říkal, jsem začátečník tak tápu.

Jinka email jako upozornění když se zaergistruje uživatel ze stránek přijde. Šlo mi pouze o archivaci odeslaného emailu od admina. Snad jsem to napsal srozumitelně, pokud ne, tak se omlouvám,

Pavel

24. dub 2013 18:41 - 24. dub 2013 18:42 #106901
Odpověď od Bong
Moderátor
Tak ještě jednou. Pokud se zaregistruje uživatel je mu odeslán email s jeho přístupovými údaji, na email admina pak přijde oznámení, že uživatel se zaregistroval => tím máte potvrzeno, že email uživateli byl odeslán. Po obsahu uživatelova emailu je vám buřt, protože vy jako admin nakonec stejně můžete měnit cokoli na jeho účtu => nepotřebujete email obsahující přihlašovací údaje.

Pokud si přesto myslíte, že email s přihlašovacími údaji potřebujete archivovat. Zprovozněte si SMTP odesílání a stahování do Outlooku přes IMAP.

Mějte však na paměti, že jakékoli skladování přístupových údajů v nezašifrované formě je nebezpečné a vy, jako administrátor byste měl toto dodržovat v první řadě.

I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.

24. dub 2013 19:17 #106906
Odpověď od Pavel Libertas
Začátečník
Máte naprostou pravdu, obsah potvrzovacího emailu mě opravdu nezajímá. Pořád si ale asi nerozumíme. Já jako admin zřídím pro uživatele nový účet. Joomla odešle na jeho adresu potvrzovací email - potud je vše jak má být až do momentu, že tento email je odeslán pouze na adresu uživatele (což je konec konců dle pravidel i v pořádku). Jenomže já nebudu umožňovat uživateli aby se registroval sám ze webových stránek. Je to jenom jako jakýsi podpůrný servis pro zákazníka, toť vše.

Máte však naprostou pravdu, že odesílat nebo skladovat přístupová hesla je velice nebezpečné. Tím jste mě přivedl na jiný způsob jak poskytovat služebu pro mé zákazníky - udělám to tak, že nechám zákazníka, aby se zaregistroval sám. Bude to bezpečnější a já budu mít rovněž potvrzení, protože oznámení na admina příjde.

Moc děkuji za podporu, udělal jsem si ve věci jasno. Omlouvám se rovněž za neznalost ale každý jednou začínal ;)

Mějte se hezky,

Pavel

Powered by Fórum