Co nového přináší Google Signals? Tato nová funkce v Google analytics v sobě zahrnuje 4 reporty, díky nimž můžete sledovat chování návštěvníků vašeho webu na různých zařízeních (desktop, tablet, mobil) a chytře je pak využívat pro remarketing.
1. report: překrytí zařízení
Tento report zobrazuje, z kolika různých zařízení přistupují uživatelé na váš web, a jaké je mezi těmito zařízeními překrytí. Zjistíte tak například, jak se chová skupina návštěvníků, kteří navštěvují vaše webové stránky z počítače i mobilního telefonu, nebo naopak, čím se liší chování uživatelů, kteří si váš web prohlížejí jenom z mobilu.
2. report: trasy zařízení
V tomto jednoduchém reportu si lze zobrazit pořadí zařízení, pomocí kterých na váš web návštěvníci nejčastěji chodí a jak se následně chovají. To můžete využívat pro zvyšování konverze a optimalizaci svého webu pro nejčastěji používaná zařízení.
3. report: kanály
Report kanály ukazuje, kolik vygenerovali jednotliví návštěvníci dle jednotlivých kanálů, které si můžete nastavit v základním nastavení kanálů.
4. report: akvizice podle zařízení
Tento zřejmě nejužitečnější report vám umožní zjistit tržby podle jednotlivých zařízení a dodatečné tržby ze zařízení, přes která návštěvník poprvé nepřišel. K těmto údajům se dostanete na úrovni kampaně - můžete tak zjistit pro kampaň zvlášť, kolik pro určitou kategorii získala která reklama tržeb kupříkladu při vyhledávání z mobilních telefonů. A to jak z telefonu, tak posléze např. z počítače či tabletu, pokud nenakoupil rovnou z mobilu, ale později si vaši stránku prohlédl z jiného zařízení.
Pokročilý remarketing mezi zařízeními
Tento typ remarketingu možná znáte z Facebooku. Díky němu si můžete vyexportovat zákazníky, kteří u vás např. nakoupili za poslední rok vícekrát a těm zobrazíte úplně jinou reklamu než těm, kteří u vás ještě nebyli. To bylo samo možné i v Google Ads (Adwords) propojeném s Google analytics, jenže problém nastával v případě, že návštěvník nenakoupil vícekrát ze stejného zařízení. Díky Google signals nyní můžte vytvořit segment pro zákazníky, kteří nakoupili více než dvakrát a cílit i na návštěvníky, kteří nakoupili jednou z mobilního počítače a podruhé z tabletu. Tím rozšíříte publika a zpřesníte cílení. Zjednodušeně řečeno, pokud si aktivujete Google signals, budou se vám od nynějška všechny kampaně vytvořené pro publika na základě Google analytics zobrazovat napříč všemi zařízeními.
Jak aktivovat Google Signals?
Google vás k jejich aktivaci jistě vyzve nebo už se to stalo. Pokud jste výzvu zavřeli, můžete tuto službu aktivovat ve Správce > Služba > Údaje o měření > Shromažďování dat kliknutím na tlačítko "Začínáme". (Podotýkám, že v tomto okamžiku se mi opakovaně stránka sekla a pomohlo ji obnovit a kliknout znovu.)
Zaujala vás tato funkce? Více o jejím využití a nastavení si můžete přečíst v nápovědě pro Google signals.