Joomla 5.2.2 Security & Bugfix Release
Joomla 5.2.2 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 5.x.
Po aktualizaci VM chyba 1054 Uknown column in field list
08. lis 2019 17:37 #141057
Odpověď od Vladimír
Nováček
Ne, vlastní pole nepoužívám a žádné pluginy jsem vypínat také nezkoušel.
Web jede rok naprosto bez problémů, až teď se objevila první chyba.
Pokud je to pole v tabulce virtuemart_product_customfields, nebylo by řešení to pole odmazat přímo v databázi? Ptám se protože nejsem odborník a nedokážu domyslet všechny konsekvence.
Web jede rok naprosto bez problémů, až teď se objevila první chyba.
Pokud je to pole v tabulce virtuemart_product_customfields, nebylo by řešení to pole odmazat přímo v databázi? Ptám se protože nejsem odborník a nedokážu domyslet všechny konsekvence.
08. lis 2019 19:52 #141058
Odpověď od Vladimír
Nováček
Tak snad vyřešeno.
Pole noninheritable v tabulce virtuemart_product_customfields vůbec nebylo. Jelikož custom fields nepoužívám je tabulka prázdná.
Zazálohoval jsem web i s chybou a jsem úplně po "vidlácku" doplnil do tabulky pole noninheritable a odhadl, že by mohlo být typu Boolean. Nic víc jsem nevyplnil, uložil a .... voilà ono to chodí
Nevím, jestli je to korektní odstranění problému, ale web mi jede.
Děkuji za všem za pomoc.
Pole noninheritable v tabulce virtuemart_product_customfields vůbec nebylo. Jelikož custom fields nepoužívám je tabulka prázdná.
Zazálohoval jsem web i s chybou a jsem úplně po "vidlácku" doplnil do tabulky pole noninheritable a odhadl, že by mohlo být typu Boolean. Nic víc jsem nevyplnil, uložil a .... voilà ono to chodí
Nevím, jestli je to korektní odstranění problému, ale web mi jede.
Děkuji za všem za pomoc.
10. lis 2019 19:25 - 10. lis 2019 19:27 #141066
Odpověď od Vladimír
Nováček
Zdravím všechny,
omlouvám se, že otevírám znovu toto téma. Myslel jsem si, že jsem to opravil, ale evidentně ne zcela.
Obchod jsem sice rozchodil, ale netestoval jsem objednávku a při odeslání objednávky se mi objevila tatáž chybová hláška, jen na jiné pole v databázi
Zkoušel jsem to opravit podobným způsobem tj. doplněním pole do databáze, ale nebyl jsem úspěšný. Buď jsem jej umístil do nesprávné tabulky nebo to prostě nefunguje.
Nemá někdo nějaký nápad, co bych mohl ještě vyzkoušet? Všechny postupy, které jsem na netu našel bohužel nefungovaly.
Chyba 1054 má poměrně dost příčin.
Vypadá to, že je to nad moje síly, nejsem profesionální programátor, jen spravuji stránky.Pokud by se našel někdo kdo by mi dokázal pomoct, rád za práci zaplatím.
Předem děkuji za jakoukoliv reakci.
omlouvám se, že otevírám znovu toto téma. Myslel jsem si, že jsem to opravil, ale evidentně ne zcela.
Obchod jsem sice rozchodil, ale netestoval jsem objednávku a při odeslání objednávky se mi objevila tatáž chybová hláška, jen na jiné pole v databázi
Code:
Unknown column 'invoice_locked' in 'field list'
Nemá někdo nějaký nápad, co bych mohl ještě vyzkoušet? Všechny postupy, které jsem na netu našel bohužel nefungovaly.
Chyba 1054 má poměrně dost příčin.
Vypadá to, že je to nad moje síly, nejsem profesionální programátor, jen spravuji stránky.Pokud by se našel někdo kdo by mi dokázal pomoct, rád za práci zaplatím.
Předem děkuji za jakoukoliv reakci.
10. lis 2019 21:38 - 08. pro 2019 22:36 #141069
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Odpověď od Bong
Moderátor
Když něco aktualizujete, měl byste mít v pořádku hosting, se správnými (doporučenými) parametry, nastavením a oprávněními.
Joomlu udržovat aktualizovanou a i všechna rozšíření nejen VM. Joomla 3.9.3, Virtuemart 3.4.2, PHP 5.6.40,... Na starých koních se špatně závodí.
Prostě se vám při aktualizaci nedoplnily potřebné sloupce do tabulek. Pokud jste aktualizaci prováděl správně, lze ji zopakovat, nebo instalovat postupně rozdílovými verzemi,...
Stejně tak lze chybějící sloupce tabulek doplnit. Jak má databáze vypadat najdete v instalačním balíčku com_virtuemart.3.6.8.10197.zip\install\install.sql, tam podle názvu lehce najdete sloupec, jeho parametry i tabulku kam patří.
A když obnovujete web, zamykejte si přístup. Před pár minutami mohl i ten největší blbec na světě získat vaše kompletní hesla. Na vašem místě bych je změnil VŠECHNY A VŠUDE.
Joomlu udržovat aktualizovanou a i všechna rozšíření nejen VM. Joomla 3.9.3, Virtuemart 3.4.2, PHP 5.6.40,... Na starých koních se špatně závodí.
Prostě se vám při aktualizaci nedoplnily potřebné sloupce do tabulek. Pokud jste aktualizaci prováděl správně, lze ji zopakovat, nebo instalovat postupně rozdílovými verzemi,...
Stejně tak lze chybějící sloupce tabulek doplnit. Jak má databáze vypadat najdete v instalačním balíčku com_virtuemart.3.6.8.10197.zip\install\install.sql, tam podle názvu lehce najdete sloupec, jeho parametry i tabulku kam patří.
A když obnovujete web, zamykejte si přístup. Před pár minutami mohl i ten největší blbec na světě získat vaše kompletní hesla. Na vašem místě bych je změnil VŠECHNY A VŠUDE.
I'm sorry, my responses are limited...you must ask the right questions.
Poděkovali: Vladimír
11. lis 2019 11:58 - 11. lis 2019 11:59 #141077
Odpověď od Vladimír
Nováček
Děkuji za reakci a nasměrování. Doplnil jsem sloupec do tabulky ručně na základě Vaší rady.
Vše udržuji čerstvé vč. všech rozšíření atd., ale bohužel se to nějak stalo. Změnu hesel jsem preventivně provedl a zálohovat budu nyní mnohem častěji.
Ještě jednou moc děkuji za pomoc!!!
Vše udržuji čerstvé vč. všech rozšíření atd., ale bohužel se to nějak stalo. Změnu hesel jsem preventivně provedl a zálohovat budu nyní mnohem častěji.
Ještě jednou moc děkuji za pomoc!!!
08. pro 2019 17:44 #141309
Odpověď od Vladimír
Nováček
Zdravím,
po aktualizaci z Virtuemartu 3.4.2 na VirtueMart 3.6.10 se mi objevila následující chybová hláška, když chci otevřít objednávku:
Jestli jsem to dobře pochopil, v databázi chybí v tabulce objednávek pole Paid.
Zkoušel jsem opravit tabulky přímo nástrojem v Joomla, ale to nepomohlo.
Chtěl bych tedy pole doplnit do tabulky ručně, ale nevím jaké má parametry.
Neporadíte mi někdo, kde bych to mohl zjistit?
Problém s funkčností webu nemám, vrátil jsem zálohu na původní verzi Virtuemartu a web jede.
Nemohu ale tím pádem upgradovat Virtuemart.
Předem děkuju za každou radu, poznatek nebo názor.
Vladimír
po aktualizaci z Virtuemartu 3.4.2 na VirtueMart 3.6.10 se mi objevila následující chybová hláška, když chci otevřít objednávku:
Jestli jsem to dobře pochopil, v databázi chybí v tabulce objednávek pole Paid.
Zkoušel jsem opravit tabulky přímo nástrojem v Joomla, ale to nepomohlo.
Chtěl bych tedy pole doplnit do tabulky ručně, ale nevím jaké má parametry.
Neporadíte mi někdo, kde bych to mohl zjistit?
Problém s funkčností webu nemám, vrátil jsem zálohu na původní verzi Virtuemartu a web jede.
Nemohu ale tím pádem upgradovat Virtuemart.
Předem děkuju za každou radu, poznatek nebo názor.
Vladimír