Joomla 5.2.2 Security & Bugfix Release
Joomla 5.2.2 je nyní k dispozici. Jedná se o bezpečnostní vydání pro Joomla 5.x.
Vylepšení joomlaportálu - forum a spol.
07. dub 2006 21:27 #6698
::: Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci... :::
Odpověď od HonzaG
Moderátor
Nezdá se Ti, že to trošku přeháníš? Vynucovat si takovým způsobem odpovědi je už silné kafe i na mně. Opravdu se tu každý přerazí, aby Tobě hned začal upravovat modul do shopu (napsal jsem Ti, co máš udělat aby ses dočkal rady, ale to na Tebe bylo moc práce). A další věci? Zkus položit otázku trošku jiným tónem;), a to i v google. Já tam odpověď našel zatím vždy... Schválně jak dlouho čekáš na odpověď? Co jsem si všiml, uběhl tak přibližně den.
A k překladu - je to chválihodné, Překlad letermana tu nemáme. Jestli se chceš o něj podělit s ostaními, pošli mi ho na admin@joomlaportal.cz já přidám další kódování a nějaký readme a dáme to do světa.
Nebo si stáhni nějaký překlad joomlaboardu a podobně zkus připravit balíček s češtinou sám - jak chceš.
Právo nahrávat soubory do archvu má každý registrovaný.
Pěkný den
HonzaG
A k překladu - je to chválihodné, Překlad letermana tu nemáme. Jestli se chceš o něj podělit s ostaními, pošli mi ho na admin@joomlaportal.cz já přidám další kódování a nějaký readme a dáme to do světa.
Nebo si stáhni nějaký překlad joomlaboardu a podobně zkus připravit balíček s češtinou sám - jak chceš.
Právo nahrávat soubory do archvu má každý registrovaný.
Pěkný den
HonzaG
::: Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci... :::
07. dub 2006 22:59 #6702
Odpověď od GanjaNIN
Nováček
OT: no asi jsme se spatne pochopili , tenhle portal me pomohů myslim vyladit si kazdy mambo/joomlu do dokonalosti a kdyz uz neco clovek potrebuje tak jsou to jobovky a na ty bohuzel neni moc odpovedi (tak je to na kazdem foru za nejaky cas,kdy se clovek v dane problematice zdokonali)
OT: ad modul co jsem dnes resil, nakonec stacilo upravit css styl a mam to jak jsem chtel ..
jinak letterman ti poslu hned jak nebudu na ntb + gprs ( mam to ve velkym compu)
takze jen tak dal i pres drobnosti, je joomla podpora neuveritelna a myslim,ze zacatecnik tady (kdyz se snazi) najde vse co potrebuje
OT: ad modul co jsem dnes resil, nakonec stacilo upravit css styl a mam to jak jsem chtel ..
jinak letterman ti poslu hned jak nebudu na ntb + gprs ( mam to ve velkym compu)
takze jen tak dal i pres drobnosti, je joomla podpora neuveritelna a myslim,ze zacatecnik tady (kdyz se snazi) najde vse co potrebuje
07. dub 2006 23:04 #6704
Jedna z hlav české komunity redakčního systému Joomla! a první překladatel uživatelského rozhraní k ní.
Odpověď od Svatopluk Vít
Moderátor
Dobrý večer, tady Bond, James Bond alias svatas nazývaný též Sv. Vít.
Tato diskuze mne velmi zaujala a hodlám si vypíchnout některé body, které tady zazněly a řádně je okomentovat.
Bod 1 - Všeobecná odezva na Joomlaportal.cz
Jsem jeden ze spolutvůrců tohoto webu (především myšlenkově) a tímto chci říct, že v době, kdy jsme celou strukturu připravovali, jsme nikdo nevěděli, kam se celý tento web bude ubírat. Proto jsme okopčili podobné weby ve světě a vznikla tato struktura.
S lidmi zde registrovanými je trochu potíž. Domnívám se, že skutečně aktivních lidí je tady asi 30. Co těch zbylých 1937? Schválně si přečtěte zdejší příspěvky - "mělo by se", "myslím si, že admini" apod. Žádné - "Já udělám", "Já bych chtěl přístup a udělám". Tomu všemu jsme nakloněni. Lidi do týmu sbíráme pořád. Jenže jaksi nejsou. Princip komunity spočívá v tom, že se o náš společný zájem dělíme. Kolik z vás, co tady jste, jste nám poslali třeba recenzi vámi používané galerie nebo fóra nebo hostingu? Nechci to nijak přehánět, ale všimli jste si někdo, kolik různých autorů příspěvků se zde objevuje? Není umění říct já umím udělat, ale opravdu udělat. Kolik z vás je natolik schopných, že by zvládlo napsat příručku popisující základy instalace komponent? A jsme u toho. Celá komunita stojí a padá na 10 aktivních lidech vytvářejících překlady a návody. K těmto 10 se přidá dalších 20 a snaží se odpovídat na dotazy. Ale zdatných lidí je 500. Proč se vaše příspěvky ve fóru objeví až tehdy, pokud něco potřebujete? Osobně z toho mám dojem, že tady "maká" pouze zlomek lidí, kteří by mohli. Pokud stojí celá komunita na takto směšném počtu lidí, je jasné, že není čas na spoustu užitečných věcí.
Bod 2 - Admini jsou hrozní a smějou se nováčkům a neopdovídají jim
Osobně mne tento bod "prudí" asi nejvíce. Svůj volný čas mám limitován. Dokážete si například představit, kolik času vezme překlad byť jen jedné komponenty pro Joomlu! Je to v průměru 200 řádků anglického textu, který se musí přeložit do češtiny, což vezme klidně i 2 hodiny (v ideálním případě). Pak to musíte nainstalovat otestovat, provést korekce. Je jasné, že pak už nemáte čas projíždět diskuze a trpělivě odpovídat na dotazy, ze kterých přímo čiší : "Hej, mám tu Joomlu!, sem to nainstaloval (nebo taky ne) a ono to nejede. Co s tím? Postarejte se o mne!" Ano, každý můžeme něco udělat špatně, přehlédnout. Ovšem výsadou lidí je, že se umí učit od ostatních. Proč si každý osočuje právo na odpověď, ale jaksi zapomíná na své povinnosti? Zní to přece logicky - hledám odpověď na nějakou otázku. Nejdříve se podívám, co mi k tomu řekne Internet.Pak se podívám i na nějaké stránky a odpověď najdu. Pak se pokusím to rozchodit. Když to nejde, asi vím, kde je problém a tak už se můžu psát konkrétně. Já z toho mám pocit, že pro řadu lidí je na těchto stránkách sekce Ke stažení a pak už jen Diskuze. Nic jiného. Ale my tu máme spoustu jiných sekcí. Co si například myslet o názoru člověka, který po upozornění, že daný problém jsme řešili již několikrát a najde na něj odpověď i s podorobně popsaným řešením, mi řekne, že má pomalé připojení a že je rád, že sem dotaz napsal. Pravidla jsou dána musíte je respektovat. Pokud ne, nezajímáte nás. Je to tvrdý výrok, ale je to tak. Nikdy jsme neodbyli člověka, který pomoc skutečně potřeboval. A určitě je tady dost spokojených uživatelů, kteří s radou od nás odešli.
Bod 3 - Začátečníci všeobecně
Vždy to tvrdíme - Joomla! není pro začátečníky. Tedy Joomla! nainstalovaná ano, ale instalace NENÍ PRO ZAČÁTEČNÍKY. Pokud nevíte co je to phpMyAdmin, nic vám neříká CHMOD nebo FTP, Joomlu neinstalujte. Za tím si stojím. Může tam vzniknout tolik problémů, ze kterých se prostě nevyhrabete.
Bod 4 - Hosting
Mezi časté věci, které se zde objevují jsou dotazy, které svým způsobem nejsou chybou Joomly!, ale použitým hostingem. Sami víme, že Joomla! je na hosting velmi citlivá. Když zjistíte chybu, jako první a jediný kontakt byste měli použít kontakt na své správce hostingu. V 90% případů je chyba na straně hostingu. Asi 50% problémů je možno vyřešit se správci, zbylyých 50% problémů je u leckterých hostingů neřešitelných. A pak prostě musíte jít jinam. Když prstudujete zdejší fóra zjistíte, že se zde objevují zoufalé dotazy uživatelů specifických hostingů. Univerzální rada neexistuje, ale proč jít do rizika a doufat, že zrovna mě se to nestane? Řada lidí už podcení výběr hostingu. V podstatě víme, že pro Joomlu! v současnosti neexistuje žádný freehosting, který by nebyl problémový. Kdo to myslí s Joomlou! vážně musí začít kvalitním hostingem. Někteří lidé si prostě nedají říct a nenechají se přesvědčit.
Uf, to je konec mého výlevu. Omlouvám se všem, kterých se mé výroky dotkly. Je to čistě můj subjektivní názor a takto vnímám realitu zdejšího webu.
Příspěvek editován: svatas, v: 07/04/2006 23:10
Tato diskuze mne velmi zaujala a hodlám si vypíchnout některé body, které tady zazněly a řádně je okomentovat.
Bod 1 - Všeobecná odezva na Joomlaportal.cz
Jsem jeden ze spolutvůrců tohoto webu (především myšlenkově) a tímto chci říct, že v době, kdy jsme celou strukturu připravovali, jsme nikdo nevěděli, kam se celý tento web bude ubírat. Proto jsme okopčili podobné weby ve světě a vznikla tato struktura.
S lidmi zde registrovanými je trochu potíž. Domnívám se, že skutečně aktivních lidí je tady asi 30. Co těch zbylých 1937? Schválně si přečtěte zdejší příspěvky - "mělo by se", "myslím si, že admini" apod. Žádné - "Já udělám", "Já bych chtěl přístup a udělám". Tomu všemu jsme nakloněni. Lidi do týmu sbíráme pořád. Jenže jaksi nejsou. Princip komunity spočívá v tom, že se o náš společný zájem dělíme. Kolik z vás, co tady jste, jste nám poslali třeba recenzi vámi používané galerie nebo fóra nebo hostingu? Nechci to nijak přehánět, ale všimli jste si někdo, kolik různých autorů příspěvků se zde objevuje? Není umění říct já umím udělat, ale opravdu udělat. Kolik z vás je natolik schopných, že by zvládlo napsat příručku popisující základy instalace komponent? A jsme u toho. Celá komunita stojí a padá na 10 aktivních lidech vytvářejících překlady a návody. K těmto 10 se přidá dalších 20 a snaží se odpovídat na dotazy. Ale zdatných lidí je 500. Proč se vaše příspěvky ve fóru objeví až tehdy, pokud něco potřebujete? Osobně z toho mám dojem, že tady "maká" pouze zlomek lidí, kteří by mohli. Pokud stojí celá komunita na takto směšném počtu lidí, je jasné, že není čas na spoustu užitečných věcí.
Bod 2 - Admini jsou hrozní a smějou se nováčkům a neopdovídají jim
Osobně mne tento bod "prudí" asi nejvíce. Svůj volný čas mám limitován. Dokážete si například představit, kolik času vezme překlad byť jen jedné komponenty pro Joomlu! Je to v průměru 200 řádků anglického textu, který se musí přeložit do češtiny, což vezme klidně i 2 hodiny (v ideálním případě). Pak to musíte nainstalovat otestovat, provést korekce. Je jasné, že pak už nemáte čas projíždět diskuze a trpělivě odpovídat na dotazy, ze kterých přímo čiší : "Hej, mám tu Joomlu!, sem to nainstaloval (nebo taky ne) a ono to nejede. Co s tím? Postarejte se o mne!" Ano, každý můžeme něco udělat špatně, přehlédnout. Ovšem výsadou lidí je, že se umí učit od ostatních. Proč si každý osočuje právo na odpověď, ale jaksi zapomíná na své povinnosti? Zní to přece logicky - hledám odpověď na nějakou otázku. Nejdříve se podívám, co mi k tomu řekne Internet.Pak se podívám i na nějaké stránky a odpověď najdu. Pak se pokusím to rozchodit. Když to nejde, asi vím, kde je problém a tak už se můžu psát konkrétně. Já z toho mám pocit, že pro řadu lidí je na těchto stránkách sekce Ke stažení a pak už jen Diskuze. Nic jiného. Ale my tu máme spoustu jiných sekcí. Co si například myslet o názoru člověka, který po upozornění, že daný problém jsme řešili již několikrát a najde na něj odpověď i s podorobně popsaným řešením, mi řekne, že má pomalé připojení a že je rád, že sem dotaz napsal. Pravidla jsou dána musíte je respektovat. Pokud ne, nezajímáte nás. Je to tvrdý výrok, ale je to tak. Nikdy jsme neodbyli člověka, který pomoc skutečně potřeboval. A určitě je tady dost spokojených uživatelů, kteří s radou od nás odešli.
Bod 3 - Začátečníci všeobecně
Vždy to tvrdíme - Joomla! není pro začátečníky. Tedy Joomla! nainstalovaná ano, ale instalace NENÍ PRO ZAČÁTEČNÍKY. Pokud nevíte co je to phpMyAdmin, nic vám neříká CHMOD nebo FTP, Joomlu neinstalujte. Za tím si stojím. Může tam vzniknout tolik problémů, ze kterých se prostě nevyhrabete.
Bod 4 - Hosting
Mezi časté věci, které se zde objevují jsou dotazy, které svým způsobem nejsou chybou Joomly!, ale použitým hostingem. Sami víme, že Joomla! je na hosting velmi citlivá. Když zjistíte chybu, jako první a jediný kontakt byste měli použít kontakt na své správce hostingu. V 90% případů je chyba na straně hostingu. Asi 50% problémů je možno vyřešit se správci, zbylyých 50% problémů je u leckterých hostingů neřešitelných. A pak prostě musíte jít jinam. Když prstudujete zdejší fóra zjistíte, že se zde objevují zoufalé dotazy uživatelů specifických hostingů. Univerzální rada neexistuje, ale proč jít do rizika a doufat, že zrovna mě se to nestane? Řada lidí už podcení výběr hostingu. V podstatě víme, že pro Joomlu! v současnosti neexistuje žádný freehosting, který by nebyl problémový. Kdo to myslí s Joomlou! vážně musí začít kvalitním hostingem. Někteří lidé si prostě nedají říct a nenechají se přesvědčit.
Uf, to je konec mého výlevu. Omlouvám se všem, kterých se mé výroky dotkly. Je to čistě můj subjektivní názor a takto vnímám realitu zdejšího webu.
Příspěvek editován: svatas, v: 07/04/2006 23:10
Jedna z hlav české komunity redakčního systému Joomla! a první překladatel uživatelského rozhraní k ní.
07. dub 2006 23:22 #6705
Odpověď od pitbull
Začátečník
Na to jiz neni potreba cokoliv rikat ) Receno jeste vse podstatne. Snad jen vytesat do zuly a Howgh )
07. dub 2006 23:36 #6707
Kdyz mi nekdo poradi, pouzivam tlacitko "Odpovedet", napisu "Dekuji" a dam "Odeslat" A jak jsi na tom ty?
Odpověď od Aramon
Uživatel
TO SVATAS V 90% s tebou souhlasim, se zbylymi 10% ne, ale to uz jsem je tu popisoval nekolikrat, nebudu se opakovat.
Děda rikaval: kdyz potkas Blbce, rekni mu "Dobry den, pane"...On zapomene, ze je blbcem a odpovi "Dobry den, pane"...
Tohodle prislovi se drzim dlouho a celkem obstojne mne uspokojujeB)
Děda rikaval: kdyz potkas Blbce, rekni mu "Dobry den, pane"...On zapomene, ze je blbcem a odpovi "Dobry den, pane"...
Tohodle prislovi se drzim dlouho a celkem obstojne mne uspokojujeB)
Kdyz mi nekdo poradi, pouzivam tlacitko "Odpovedet", napisu "Dekuji" a dam "Odeslat" A jak jsi na tom ty?
10. dub 2006 15:51 #6784
Odpověď od Yossik
Uživatel
Zkusil jsem UddeIM private message system a je opravdu parádní...je free a dá se napojit na joomlaboard, Community Builder a UserlistXTD. Podporuje hromadné rozesílání zpráv, uživatelé si mohou nastavit upozorňování na email tedy i mobil, mohou blokovat uživatele atp... opravdu delikatesa
Myslím, že by se sem hodil, co vy na to?
Myslím, že by se sem hodil, co vy na to?